Alla inlägg den 13 april 2015

Av Louise Maaninka - 13 april 2015 11:39

Vissa nätter känner man sig som en trasdocka vill jag lova med allt springande mellan barnen, fröken Nova har varit inne i en drömperiod och vaknat till på natten o varit ledsen för att hon drömt om läskiga monster! 

Men det har varit bra den senaste veckan förutom igår då hon ville gå på toaletten och kissa ett antal ggr och sved gjorde det tyckte hon plus att hon hade lite ont i magen så det var bara att flänga till doktorn imorse och urinvägsinfektion som jag trodde, hade hon! 

Så penicillin nu, 4 tabletter 3 ggr/dagligen. jätte enkelt... NOT!!!! 


Jag hade dessutom innan vi kommit dit förklarart för henne att hon skulle få kissa i en mugg, jamenvisst tyckte hon, det har ju du gjort tusen gånger mamma så de fixar jag! 

Väl när vi satt på toaletten och jag plockade fram muggen så "ehh mamma, skojar du ellor? Ska jag kissa i den? eeehhhh, jag är inte gravid hallå :S:S"

"Näääe mitt lilla troll men vi måste för att kolla om du har en infektion"

"Öhhh, väldigt konstigt känns detta men okej......"

Några droppar fick vi till och en rosa ödla rikare blev Nova som hon fick av sköterskan!

Sen berättade doktorn att hon skulle ringa mig på Onsdag o se om det hade blivit bättre varav denna fantastiska lilla söta unge kläcker av sig "ehm du, du kan inte ringa min mamma för hon har ingen telefon"

Doktorn "jo men mobiltelefon alltså"

Nova "Nääe de har hon ingen för den har blivit stulen"

GREEAAATTT!!!!!!!! hehe joooo, de har jag, heheh mmmm!!!!!!!!!! Pinsamt värre......  


Givetvis ska ju all jäkla medicin smaka APA, så att försöka få i henne eller barn överhuvudtaget dem jäkla tabletterna dessutom FYRA stycken är ju ett helt tivoli alltså! Hon klöks o kräks om vartannat, ska det inte kunna gå att uppfinna typ  barnmedicin som smakar gott?? 

Jag hade själv väldigt många år svårt att svälja tabletter så jag vet vilket helvete det är. 

Ska prova krossa i yoghurt sen o hoppas att det fungerar! 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards