Alla inlägg den 11 april 2015

Av Louise Maaninka - 11 april 2015 17:05

Min underbara dotter är så fiffig och påhittig på alla olika sätt och vis! Och hittar diverse djur och kryp som har kommit till världen av olika anledningar enligt hennes finurliga teorier.

Idag blev hon och hennes kompis jagade av flygande myror som suger ut blod på folk, dem är väldigt farliga och flyger extreemt fort. Det är absolut inte några myggor och våga inte säga att det är en fluga, för det är det verkligen inte ;) 

Det är iallafall inte alls bra om dem suger ut ens blod, då kan man bli förgiftad osv.. 

Hon har alltid förklaringar till allt, idag berättade hon för mig hur man gör Majskrokar, jo man smälter nej majsen sen lägger man dem på en plåt och rullar till korvar sen in i ugnen och vips så blir dem stora goda "läs äckliga" Majskrokar! Jahaaaa, men vad enkelt tyckte vi båda! ;p 


Hon är vääääldigt nyfiken på det mesta som rör livet, och frågar 1000000 frågor var hon än befinner sig till i princip vem som helst, just för att få veta hur saker och ting fungerar eller vad diverse grejer används för! 

Hon har sedan hon kunnat prata varit super taggad på att lära, det tycker jag om även om jag ibland blir irriterad eftersom jag själv inte vet hur allt kanske fungerar eller är uppbyggt och jag svarar typ "men snutten, hur ska mamma kunna veta det?!" 

"ahh mamma då får du ju kolla upp det, NUUUUUUUU, de kanske funkar såhär o såhär o såhär osv osv"

"ja men vad bra då vet du ju hur det funkar"

"Eh näääe mamma, så kan de inte funka, för att........... "

amen för h*vte!!

Det är så man får bita sig i läppen för att inte kräka av sig något riktigt dumt ;) 


Kompis Cesar från dagis ska sova över idag och dem har verkligen skoj ihop dem två och leker ganska så ofta! Men idag är det första gången dem ska få sova över vilket dem ser framemot bägge 2. 

Dock blev inte jag och pappsen lika happy när man får kommentaren från Nova och dem sitter i soffan och håller handen att "Vi ska skaffa barn jag och Cesar" 

ÖHHHHH, NJAA, vänta lite här nu va! 

Självklart har hon frågat mig om hur man blir gravid och det hon vet (änsålänge) är att man måste vara kär och älska sin kille, sen måste man pussas och kramas en hel del. 

Vi får väl se hur länge den teorin är trodd :p 


<3 endast 9 veckor kvar nu tills jag och min älskling får vårt lilla mirakel <3 vi längtar! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards