Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Relationer

Av Louise Maaninka - 31 mars 2015 20:10

Det är alltid enkelt för människor som inte lever ditt liv att tala om för dig precis hur du eller hur du och din familj ska leva! Vilket ofta är sånt som aldrig stämmer och som aldrig hade funkat för just "oss"! 

Vem mer än ni lever ert liv varje dag 24/7? Ingen.

Det är helt okej att ge tips för att man vill dela med sig av sina egna erfarenheter, men tillrättavisning för egen vinning går definitivt inte hem hos mig iallafall.. 

Att tycka, är en sak, därför alla har inte samma uppfattning som "du". Ofta tycker man olika saker om diverse människor p.ga ovetskap! Det är enkelt att dra slutsatser, slutsatser som man själv kommer på och sedan tro på sin egen sanning, det blir enklast så eftersom man själv vet ju alltid bäst! Eller?! 


Det finns många runt omkring mig, som själva har barn, som knappt kanske känner mig eller annat, som tycker att jag ska vara världens lyckligaste som har Nova boende hos mig alltid, 24/7, då är hon ju hos mig alltid.. hur kan något vara fel då? Visst hon träffar inte sin pappa men du får ju njuta av henne alltid.. 

bullshit... 

Det är ärligttalat det mest egotrippade en människa bara kan kläcka av sig! 

Det är väl givet att JAG är lycklig över att ha henne boende hos mig, MEN, en del av henne saknas, det vet jag! 

Hon har hunnit bilda en relation med sin pappa från hon föddes till hon var fyllda 4 år, sen försvann den relationen, plötsligt, helt ovetande från henne om varför.. 

Hon har inte en "kompis-relation" med sin pappa som sedan försvann för att de var ovänner, hon växte upp och fick en relation till honom som dotter! Det sitter kvar och kommer sitta kvar i resten av livet. 

Det kan dock bli svårt att förvara något fint när man inte ses, det är liksom precis som om man "får börja om från början", inte helt och hållet men just för förtroendet. 

Det tar tid att bygga tillit till någon, speciellt om man blivit sviken eller har svikit. 


Det är därför just relationer är viktiga för oss människor, finns det ingen relation, finns det ingenting mellan olika parter! 

Man hinner bilda många relationer under livets gång, en del mer värdefulla än andra. 


Vad jag vill komma fram till av detta inlägg är att dra paraleller mellan dessa två, just relationer och slutsatser, mycket handlar om förtroende och tillit till andra människor! Finns det inte, finns heller ingen god relation! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Maaninka - 26 april 2015 15:30

Jag föddes nog för att ett kaosigt liv skulle få sig en innebörd känns det som! Men va fan, jag/vi är jävligt härdade människor nuförtiden vill jag lova, det är inte mycket som biter! Speciellt inte något som inte rör familjen.. vi har tyvärr inte så...

Av Louise Maaninka - 17 april 2015 17:56

Jag älskar mina barn och deras super charmerande kommentarer, allt som oftast!!! Men just nu när fantastiskt söta kommentarer som "eh mamma din tutte hänger ute" eller "haha mamma din mage är stor o får knappt plats vid bordet" osv så ler man men e...

Av Louise Maaninka - 14 april 2015 14:19

Allt hemskt i världen är en ungefärlig beskrivning på denna dagen.  En sån dag man önskade inte vakna till, man kunde lika gärna ha stängt av hjärnan och inte existerat överhuvudtaget!  Det hade gjort lika mycket nytta som denna röv-dag rent ut s...

Av Louise Maaninka - 13 april 2015 11:39

Vissa nätter känner man sig som en trasdocka vill jag lova med allt springande mellan barnen, fröken Nova har varit inne i en drömperiod och vaknat till på natten o varit ledsen för att hon drömt om läskiga monster!  Men det har varit bra den senas...

Av Louise Maaninka - 11 april 2015 17:05

Min underbara dotter är så fiffig och påhittig på alla olika sätt och vis! Och hittar diverse djur och kryp som har kommit till världen av olika anledningar enligt hennes finurliga teorier. Idag blev hon och hennes kompis jagade av flygande myror s...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards