Alla inlägg under mars 2015

Av Louise Maaninka - 31 mars 2015 20:10

Det är alltid enkelt för människor som inte lever ditt liv att tala om för dig precis hur du eller hur du och din familj ska leva! Vilket ofta är sånt som aldrig stämmer och som aldrig hade funkat för just "oss"! 

Vem mer än ni lever ert liv varje dag 24/7? Ingen.

Det är helt okej att ge tips för att man vill dela med sig av sina egna erfarenheter, men tillrättavisning för egen vinning går definitivt inte hem hos mig iallafall.. 

Att tycka, är en sak, därför alla har inte samma uppfattning som "du". Ofta tycker man olika saker om diverse människor p.ga ovetskap! Det är enkelt att dra slutsatser, slutsatser som man själv kommer på och sedan tro på sin egen sanning, det blir enklast så eftersom man själv vet ju alltid bäst! Eller?! 


Det finns många runt omkring mig, som själva har barn, som knappt kanske känner mig eller annat, som tycker att jag ska vara världens lyckligaste som har Nova boende hos mig alltid, 24/7, då är hon ju hos mig alltid.. hur kan något vara fel då? Visst hon träffar inte sin pappa men du får ju njuta av henne alltid.. 

bullshit... 

Det är ärligttalat det mest egotrippade en människa bara kan kläcka av sig! 

Det är väl givet att JAG är lycklig över att ha henne boende hos mig, MEN, en del av henne saknas, det vet jag! 

Hon har hunnit bilda en relation med sin pappa från hon föddes till hon var fyllda 4 år, sen försvann den relationen, plötsligt, helt ovetande från henne om varför.. 

Hon har inte en "kompis-relation" med sin pappa som sedan försvann för att de var ovänner, hon växte upp och fick en relation till honom som dotter! Det sitter kvar och kommer sitta kvar i resten av livet. 

Det kan dock bli svårt att förvara något fint när man inte ses, det är liksom precis som om man "får börja om från början", inte helt och hållet men just för förtroendet. 

Det tar tid att bygga tillit till någon, speciellt om man blivit sviken eller har svikit. 


Det är därför just relationer är viktiga för oss människor, finns det ingen relation, finns det ingenting mellan olika parter! 

Man hinner bilda många relationer under livets gång, en del mer värdefulla än andra. 


Vad jag vill komma fram till av detta inlägg är att dra paraleller mellan dessa två, just relationer och slutsatser, mycket handlar om förtroende och tillit till andra människor! Finns det inte, finns heller ingen god relation! 

Av Louise Maaninka - 31 mars 2015 19:51

Det är alltid enkelt för människor som inte lever ditt liv att tala om för dig precis hur du eller hur du och din familj ska leva! Vilket ofta är sånt som aldrig stämmer och som aldrig hade funkat för just "oss"! 

Vem mer än ni lever ert liv varje dag 24/7? Ingen.

Det är helt okej att ge tips för att man vill dela med sig av sina egna erfarenheter, men tillrättavisning för egen vinning går definitivt inte hem hos mig iallafall.. 

Att tycka, är en sak, därför alla har inte samma uppfattning som "du". Ofta tycker man olika saker om diverse människor p.ga ovetskap! Det är enkelt att dra slutsatser, slutsatser som man själv kommer på och sedan tro på sin egen sanning, det blir enklast så eftersom man själv vet ju alltid bäst! Eller?! 


Det finns många runt omkring mig, som själva har barn, som knappt kanske känner mig eller annat, som tycker att jag ska vara världens lyckligaste som har Nova boende hos mig alltid, 24/7, då är hon ju hos mig alltid.. hur kan något vara fel då? Visst hon träffar inte sin pappa men du får ju njuta av henne alltid.. 

bullshit... 

Det är ärligttalat det mest egotrippade en människa bara kan kläcka av sig! 

Det är väl givet att JAG är lycklig över att ha henne boende hos mig, MEN, en del av henne saknas, det vet jag! 

Hon har hunnit bilda en relation med sin pappa från hon föddes till hon var fyllda 4 år, sen försvann den relationen, plötsligt, helt ovetande från henne om varför.. 

Hon har inte en "kompis-relation" med sin pappa som sedan försvann för att de var ovänner, hon växte upp och fick en relation till honom som dotter! Det sitter kvar och kommer sitta kvar i resten av livet. 

Det kan dock bli svårt att förvara något fint när man inte ses, det är liksom precis som om man "får börja om från början", inte helt och hållet men just för förtroendet. 

Det tar tid att bygga tillit till någon, speciellt om man blivit sviken eller har svikit. 


Det är därför just relationer är viktiga för oss människor, finns det ingen relation, finns det ingenting mellan olika parter! 

Man hinner bilda många relationer under livets gång, en del mer värdefulla än andra. 


Vad jag vill komma fram till av detta inlägg är att dra paraleller mellan dessa två, just relationer och slutsatser, mycket handlar om förtroende och tillit till andra människor! Finns det inte, finns heller ingen god relation! 

Av Louise Maaninka - 23 mars 2015 10:42

Det var en hel evighet sen jag bloggade, det har hänt massor under tiden!

Har inte heller orkat då dagarna är fullsmäckade med städ, barnen, stall, middag osv osv ..

Är ärligttalat helt död om kvällarna, jag är nu snart lika långt gången i denna graviditeten som jag var när jag födde Isak alltså vecka 29!

Det är helt otroligt vad tiden går och vi längtar så mycket efter det lilla livet, ska bli skönt att kunna bli sig själv igen sen. Två graviditeter så tätt inpå varandra har verkligen inte varit någon höjdare, men det är inte långt kvar nu och tiden har gått fort så jag antar att man inte ska klaga! och det bästa av allt är ju att jag är hemma med familjen och inte ligger inlagd på sjukhus vid denna tiden! Duktig bäbis <3


JAA, jag vet hur många som är så nyfikna på hur allt blivit med Nova & Isak! Mina juveler <3

Och jag har länge funderat på om jag verkligen ska skriva något om det eller inte, men JO, vad fan har jag att dölja? Inte ett skit, jag har inte gjort något fel, det enda jag fått är bara massa SKIT SKIT SKIT och lögner från den andra partens sida! Så jäkla mycket skit att min till o med sänker sig i det vilket är de sämsta man kan göra! Jag vet ju hur bra Nova har det hos oss, hon har världens bästa styvpappa som hon älskar precis lika mkt som han älskar henne. Bandet mellan dem är obeskrivligt. Varje dag är de som bästa polare trots att hon många gånger tycker att han är alldeles för sträng men hon gillar ändå att ha regler att följa, hon funkar som bäst då! & tack vare att hela vårt liv förvandlats till ett kanon familjeliv  där vi fått struktur, vardag, rutiner, regler osv osv fungerar allt så himla felfritt! Alla utbrott Nova haft innan är borta, jag har en glad, lycklig tjej som utvecklas för varje dag och som gör oss till de stoltaste föräldrarna i världen!

Dock saknas en del i hennes liv fortfarande, hennes pappa "bio-pappa"..

Hon har börjat undra när han ska höra av sig egentligen, varför han inte vill träffa henne, varför hon inte får åka dit och leka, varför han aldrig ringer osv.. jag kan säga att DET GÖR ONT!

Det är något som får mig att må dåligt VARENDA dag!

Jag är så ledsen för hennes skull, att hon ska ens behöva fundera på "vad hon" gjort för fel när hon bara är ett litet barn som aldrig gjort ngt fel i hennes lilla liv.

Att hon ens ska behöva fråga mig, om varför.. och mitt svar som alltid är "pappa kommer höra av sig, han är iväg på ett långt job" och änsålänge köper hon det! "okej mamma, han ringer mig när han har tid"

Det värsta är att jag inte kan göra ett enda skit, jag kan inte så mkt som ens påverka liiiite ..

Han har gjort detta valet och satt "sin nya familj" främst, det som har varit får tydligen vara! Trots att han alltid funnits där för sin dotter och varit en fin pappa fram tills andra ting kom i vägen, en ny familj! Då puttades Nova åt sidan, och det börjades skylla på diverse anledningar hos både soc och familjerätten, givetvis ALLT var att det var fel på mig. Jag gjortde /gör fortfarande INGENTING rätt, jag är bara en STOR IDIOT, lögnare u name it!


En annan sak som folk sprungit rundor och snackat en jäkla massa dynga om som folk gör, de är bara att räkna med, är ju vem som är bio-pappa till Isak!

& jag vill bara UNDERSTRYKA att biologisk pappa INTE är detsamma som RIKTIG PAPPA, Isak har en riktig pappa, en fadersfigur och det är Robin! <3

Men, jag har fått DNA-svar på både Isak & Nova, som fadern själv ville göra för helt plötsligt trodde han inte att han var pappa till Nova! Stor suck..


Så mycket skit jag fått av denna människa, så mkt jäkla grejer han sagt för att trycka ner mig under ett helt år, han har försökt göra mitt liv till ett helsike ena dagen och andra dagen saknar han mig osv!

inget jag kommer gå in på här MEN en sak är BEVISAD och det är faktiskt ATT, mina barn är helsyskon!

Vilket jag vetat exakt helatiden, men fått så mkt skit från folk runtomkring och från människan i fråga så många gånger, men NU, NU kan alla allvarligttalat bara hålla käften! Vilket är en jäkligt skön lättnad för mig! För oss alla!


& jag vill tacka min fantastiska man för allt stöd, för att du finns i mitt och våra barns liv, för att du är en sån fantastisk pappa, make, ALLT! Utan dig hade allt varit en enda katastrof just nu! Vi älskar dig verkligen så otroligt mycket. Du är det absolut bästa som hänt oss! Min älskade Robin <3


   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards