Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Lillie

Av Louise Maaninka - 3 april 2015 10:01

Självklart är min största irritation över att vara gravid förtillfället, mina begränsningar! 

När huvudet vill mer än kroppen.. det skapar frustration samtidigt som man vet att det är under en period för att sedan återgå till det normala igen! 

Jag har ridit så länge jag bara har kunnat i denna graviditeten, fram tills för någon vecka sedan! Hade hoppats att jag kunnat rida hela vägen denna gången men det är omöjligt. 

Varenda gång efter ett ridpass, får jag sammandragningar from hell och jag ligger resten av den dagen så det var bara till att inse att det helt enkelt får vänta annars har vi x-antal veckor att spendera på Neonatalen vilket vi inte vill för den lilla bäbisens och övriga barns skull! 


Som tur är, har ju Robin fått upp intresset för hästar vilket ingen av oss någonsin kunde tro! 

Han var inte ett dugg intresserad i början när vi träffades och var skeptisk mot hästtjejer över lag men det ändrade sig rätt så fort! 

Köpte ny häst för ett par månader sedan en 7-åring efter Lord Alberth-Pentagon, som endast var riden 3-4 månader i streck! 

Jag visste redan från början när vi köpte henne att hon hade turbo motor och mycket energi, vilket jag älskar! Men i min situation som jag befinner mig i förtillfället var det inte alls någon höjdare! 

Jag kände att FAN, nu kommer hon säkert behöva stå fram tills bäbisen är ute och ännu mera jobb med henne väntar, men NIX, där stod Robin, redo för att bilda sig en karriär! 

& jag vill lova att jag var duktigt skeptisk, hur fan skulle han som aldrig har ridit kunna rida min unghäst som knappt själv vet varken ut eller in som dessutom ofta har fler fötter i luften än på marken?! 

Men han hade viljan, viljan att lyckas och det håller i sig fortfarande! Nu har han till och med börjat "hoppa in" henne, 85 cm och han har bara flugit av 4 ggr ;) 

Han börjar även hitta en god sits, bra balans och händerna börjar falla på plats! 

Kan tala om att jag är mäkta STOLT. 


Tråkigt nog lär jag inte få tillbaks den hästen nu, dem är liksom ett dreamteam typ! Och Robin har många mål tillsammans med hästen som ex. att prova terräng! 

Jag tror hon är som gjutet för det och även Robin faktiskt. 

Det är fantastiskt roligt att följa deras utveckling tillsammans från ett orutinerat team till att mer och mer förstå varandra och utvecklas tillsammans i deras egen takt! 

Som tur är står vi ju dessutom på bästa tänkbara ställe där kompetensen på ridning är högre än de flestas, hos Niklas Lindbäck och Charlotte Franzen som snällt hjälper till och dirigerar! 

Det kan inte bli bättre.. 


Nu är det dags att göra något av dagen, stall sysslor, ridning för övriga familjen och förhoppningsvis korvgrillning! 

Ha en Trevlig Påsk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Maaninka - 26 april 2015 15:30

Jag föddes nog för att ett kaosigt liv skulle få sig en innebörd känns det som! Men va fan, jag/vi är jävligt härdade människor nuförtiden vill jag lova, det är inte mycket som biter! Speciellt inte något som inte rör familjen.. vi har tyvärr inte så...

Av Louise Maaninka - 17 april 2015 17:56

Jag älskar mina barn och deras super charmerande kommentarer, allt som oftast!!! Men just nu när fantastiskt söta kommentarer som "eh mamma din tutte hänger ute" eller "haha mamma din mage är stor o får knappt plats vid bordet" osv så ler man men e...

Av Louise Maaninka - 14 april 2015 14:19

Allt hemskt i världen är en ungefärlig beskrivning på denna dagen.  En sån dag man önskade inte vakna till, man kunde lika gärna ha stängt av hjärnan och inte existerat överhuvudtaget!  Det hade gjort lika mycket nytta som denna röv-dag rent ut s...

Av Louise Maaninka - 13 april 2015 11:39

Vissa nätter känner man sig som en trasdocka vill jag lova med allt springande mellan barnen, fröken Nova har varit inne i en drömperiod och vaknat till på natten o varit ledsen för att hon drömt om läskiga monster!  Men det har varit bra den senas...

Av Louise Maaninka - 11 april 2015 17:05

Min underbara dotter är så fiffig och påhittig på alla olika sätt och vis! Och hittar diverse djur och kryp som har kommit till världen av olika anledningar enligt hennes finurliga teorier. Idag blev hon och hennes kompis jagade av flygande myror s...

Ovido - Quiz & Flashcards