Alla inlägg den 7 april 2015

Av Louise Maaninka - 7 april 2015 15:04

Ibland vaknar även min kreativa hjärna till liv och känner för lite skapande, det kan egentligen innebära precis vad som helst. Allt från om-möblering till enkelt pyssel! 

Nova är en riktig pysselunge, även om det inte varar sålänge så älskar hon att använda hjärnan för att skapa och vara kreativ, hon är otroligt påhittig och väldigt engagerad när hon väl fått en idé! 

Vi gick hem från dagis idag för att få av ännu mera sprall i benen och när vi kom hem blev det fika och pyssel, vi har en hel hög med tapeter som är såkallade spillbitar och ska endast slängas så vi började klippa och klistra och bildade några tavlor, både enkelt och blir fint! 

Knäckebrödet var med som stöd under hela skapelsen som tröst ;) mitt älskade knäckebröd med smör och leverpastej! 

Att man under en graviditet kan ha såna märkliga cravings, kan knappt gå ner i tvättstugan för då fastnar jag vid sköljmedlet, lukten är gudooooooomlig förtillfället!!!! 

Och min älskade citron även under denna graviditet. 


Vi åt grillat igår hos mamma, det var super gott som alltid, dock slutade det i akut magont för min del.. Hade olidliga magsmärtor som slutade med att jag kräktes i bilen på vägen hem sen var det bara rätt hem i sängen för min del! Jag har ju problem med min mage, magkatarr/magsår som gör att jag ofta, speciellt när jag är gravid får grymma magsmärtor tills jag kräks, vet inte ifall det har o göra med att fostret ligger och trycker eller något! 

Men nu är det bara 10 veckor kvar tills det nya lilla livet kommer till världen och jag längtar så efter att bli mig själv igen i kroppen. Att kunna fungera normalt och inte ha massa krämpor varenda dag! 


Idag har även varit en pain in the Isak dag ;) Han har varit allt annat än gullig!! 

Gnällig och skrikig heladagen, ingenting har varit bra nog mer än max 5 minuter, uttråkad, tänder eller annat?! Ja, vem vet.. han sov sin förmiddags runda så att jag kunde vila en stund och la honom vid 14.30 igen för den slutliga eftermiddags tuppluren så jag och Nova fick en mysig stund tillsammans! 

Nu ska vi vänta in pappan och faktiskt bara gosa i soffan en stund innan eftermiddags rutinerna drar igång med tvätt, städ, stall, matlagning och natta barn! 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards