Direktlänk till inlägg 9 april 2015

surrogat-mamma

Av Louise Maaninka - 9 april 2015 19:09

Vilka dagar vi har, fantastiskt väder, fina hästar o härliga människor! Då är livet amazing. 

Man hinner sitta en stund i solen och bara filosofera medans kidsen leker glatt både stora som mini's!


En tanke som slog mig var surrogat-mammor! Vad tycker ni om det?!

Jag har ingenaning ifall det överhuvudtaget är godkänt i Sverige och om det finns par som använder sig av den metoden här? Man har ju sett på tv att det b.la finns i Indien! 

Min egna åsikt om det är att det är ett fint och bra alternativ till exempelvis homosexuella par, par som inte kan få barn osv.. 

Hade jag själv kunnat vara en surrogat mamma? 

- hmm, jag har inte haft en enda "lätt" graviditet av mina 3 stycken, havandeskapsförgiftning med första som slutade med igångsättning, prematur med andra i vecka 29 och med denna har jag mått/mår otroligt dåligt och har många krämpor!!

Så mycket det inte bara påverkar mig utan hela familjen vet jag faktiskt inte ifall jag hade kunnat utsätta både mig själv och min familj för det? Och vad säger man dessutom till barnen att bäbisen blev av sen? Ska man säga som det är ? Det känns ju inte som om dem kommer förstå det ens knappt i tonåren! 

Däremot hade det varit en mycket närstående till mig som verkligen hade "behövt den hjälpen" så hade jag nog inte kunnat säga nej, snäll och dumdristig som man är många gånger och speciellt om det hade gjort en betydelsefull person lycklig och komplett! 

Dock känner jag mig själv så jag vet mkt väl att jag hade ångrat de beslutet både 200 och 1000 ggr innan de väl "var över" och hur känner man sig efteråt egentligen? När alla hormoner spirar och där inte finns någon direkt kontakt med barnet, hade man känt sig ledsen? 

Är det någon närstående kanske man träffar barnet ofta, hur känns det? Hade man haft den där mamma conectionen? Ja, många funderingar finns kring detta ämne! & jag tycker dem som går igenom det är värda en eloge. faktiskt! 


vad tycker ni? hade ni kunnat ? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Maaninka - 26 april 2015 15:30

Jag föddes nog för att ett kaosigt liv skulle få sig en innebörd känns det som! Men va fan, jag/vi är jävligt härdade människor nuförtiden vill jag lova, det är inte mycket som biter! Speciellt inte något som inte rör familjen.. vi har tyvärr inte så...

Av Louise Maaninka - 17 april 2015 17:56

Jag älskar mina barn och deras super charmerande kommentarer, allt som oftast!!! Men just nu när fantastiskt söta kommentarer som "eh mamma din tutte hänger ute" eller "haha mamma din mage är stor o får knappt plats vid bordet" osv så ler man men e...

Av Louise Maaninka - 14 april 2015 14:19

Allt hemskt i världen är en ungefärlig beskrivning på denna dagen.  En sån dag man önskade inte vakna till, man kunde lika gärna ha stängt av hjärnan och inte existerat överhuvudtaget!  Det hade gjort lika mycket nytta som denna röv-dag rent ut s...

Av Louise Maaninka - 13 april 2015 11:39

Vissa nätter känner man sig som en trasdocka vill jag lova med allt springande mellan barnen, fröken Nova har varit inne i en drömperiod och vaknat till på natten o varit ledsen för att hon drömt om läskiga monster!  Men det har varit bra den senas...

Av Louise Maaninka - 11 april 2015 17:05

Min underbara dotter är så fiffig och påhittig på alla olika sätt och vis! Och hittar diverse djur och kryp som har kommit till världen av olika anledningar enligt hennes finurliga teorier. Idag blev hon och hennes kompis jagade av flygande myror s...

Ovido - Quiz & Flashcards