Direktlänk till inlägg 3 april 2015

65 år och lika stor som pappa..

Av Louise Maaninka - 3 april 2015 20:59

Man slutar aldrig njuta av sina fantastiska familjemedlemmar på olika sätt och vis, min mormor är en sån ängel sänd från himeln för att förgylla hela hennes umgängeskrets med ljus och glädje! 

Det är inte bara att hon är världens smartaste, vackraste kvinna utan hon har också en sån fantastisk personlighet, så man vill bara vara i hennes närhet i princip dygnet runt! Är man det, mår man bra! 

Det finns ingen förutom min mamma som jag ser upp till lika mycket. Det är två kvinnor i mitt liv som är dem som har störst påverkan på mig och skulle det hända dem något skulle hela min värld rasa samman, jag vet ärligttalat inte alls hur jag skulle klara mig?! Vem skulle vara min vägvisare?! 

Det är tack vare dem att man överhuvudtaget ens lever idag vill jag lova. 


Ibland blir man irriterad på sig själv för att tiden bara springer iväg, man säger att man ska göra så mycket, hälsa på och umgås, käka middag tillsammans osv vilket vi i min familj faktiskt gör OFTA mer än 1gg i veckan! 

Dock har det blivit mer sällan nu det senaste för vi alla har haft fullt upp med vårt eget, dock håller vi alltid kontakt via telefonen iallafall.. annars blir saknaden oändlig! 

Ringde min älskade mormor idag och frågade om vi skulle grilla, hon hade inget planerat så vi packade in familjen och åkte till hennes underbara hus i Mellbystrand! 


Dit kommer man och bara ser henne, hennes leende och känner doften och lugnet av hennes fantastiska lilla hus som hon renoverat alldeles själv under sina år där! Där är så fint och man blir så stolt! 

Min mormor är nog en av de starkaste människorna mentalt i hela vida världen, hon har fixat allting själv i sitt liv iprincip förutom att sätta min mammi och moster till världen! 

Hon har en fete stor båt, fint hus, fin bil, chefs jobb, bra utbildning och ALLT! Hon har faktiskt ALLT.. 

Och allt har hon kämpat ihop själv. <3 min underbara älskade mormor <3 

Jag är glad att hon är min förebild och förhoppningsvis mina barns och mina syskons också! 

Hon har alltid varit bland det bästa jag vet och under min hemska tonårs tid när min mamma hade det som jobbigast räckte det med att hon nämde MORMOR, så visste man att OOOPPSSS!!!!!!!!!!!! Respekten fanns där! 


Gott grillat åt vi iallafall och Nova frågar "gammel-mormor, hur gammal är du?"

Mormor "65 år är jag"

Max "Oj vad du är stor då är du lika stor som pappa" 

hihi .. Underbara ungarna alltså! 


Även barnen älskar när man säger att vi ska åka till gammelmormor och dem vill heller aldrig åka därifrån! 

Vi är lyckligt lottade att hon finns i vårt liv och vi älskar henne OBESKRIVLIGT mycket! <3 

Min fantastiska mormor Birgitta <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Maaninka - 26 april 2015 15:30

Jag föddes nog för att ett kaosigt liv skulle få sig en innebörd känns det som! Men va fan, jag/vi är jävligt härdade människor nuförtiden vill jag lova, det är inte mycket som biter! Speciellt inte något som inte rör familjen.. vi har tyvärr inte så...

Av Louise Maaninka - 17 april 2015 17:56

Jag älskar mina barn och deras super charmerande kommentarer, allt som oftast!!! Men just nu när fantastiskt söta kommentarer som "eh mamma din tutte hänger ute" eller "haha mamma din mage är stor o får knappt plats vid bordet" osv så ler man men e...

Av Louise Maaninka - 14 april 2015 14:19

Allt hemskt i världen är en ungefärlig beskrivning på denna dagen.  En sån dag man önskade inte vakna till, man kunde lika gärna ha stängt av hjärnan och inte existerat överhuvudtaget!  Det hade gjort lika mycket nytta som denna röv-dag rent ut s...

Av Louise Maaninka - 13 april 2015 11:39

Vissa nätter känner man sig som en trasdocka vill jag lova med allt springande mellan barnen, fröken Nova har varit inne i en drömperiod och vaknat till på natten o varit ledsen för att hon drömt om läskiga monster!  Men det har varit bra den senas...

Av Louise Maaninka - 11 april 2015 17:05

Min underbara dotter är så fiffig och påhittig på alla olika sätt och vis! Och hittar diverse djur och kryp som har kommit till världen av olika anledningar enligt hennes finurliga teorier. Idag blev hon och hennes kompis jagade av flygande myror s...

Ovido - Quiz & Flashcards