Alla inlägg den 1 april 2015

Av Louise Maaninka - 1 april 2015 09:31

Louise, för hundan, hur kan du glömma att det är Påsk?! Att barnen ska ha påskfest på dagis, att dem ska vara utklädda och man ska måla ägg, påskpyssla, plocka ris, sätta fjädrar här och där, plantera påskliljor, u name it! Det är sånt föräldrar gör, vet du väl .. 

För barnens skull! 


Jaaaaaaa, men givetvis vet jag ju det, det försvinner bara lite på vägen, dagarna för mig är liksom ganska så trånga trots det egentligen finns utrymme för hur mycket som helst. 

Eller ja, iallafall skulle man ju kunna ta sig en tur till affären för lite inhandling av diverse påskrateraljer, men "jaa jag ska, jag ska göra det på Tisdag", och Tisdagen gick och sen helt plötsligt har Fredag kommit och man undrar vad tusan man håller på med? I mitt huvud har jag gjort och har huuuur mycket som helst men i själva verket har det inte hänt ett skit mer än dagliga rutiner och knappt det. Tankarna är liksom på andra håll och kanter och klockan bara tickar! 

jag skulle även gjort de o de o de o de o de, jag skulle ringt den o den och ja, listan kan göras lång?!

Folk får ofta för sig att man är oansvarig, men tro mej, det handlar inte om det, jag försöker, försöker göra så gott jag kan för att få ihop en någorlunda normal vardag för både mig själv och barnen! Både jag & Nova är otroligt rutinbaserade och drar man på en rutin är hela dagen, om man har otur, hela veckan förstörd! 

Vi fungerar helt enkelt inte om vi inte har ett schema att gå efter, därför är det extra svårt för mig när jag är ledig. Jag har svårt att få ihop dagen till något bra, går jag till jobbet mån-fre fungerar allt som bäst! 


Som tur är har vi världens bästa stöttepelare, min fantastiska make <3

Han styr upp vardagen så den blir så fungerande som möjligt, påminner oss, strukturerar och har tålamod. Det kommer jag aldrig kunna tacka honom nog för. 

Det har tagit tid att få de rutiner vi har nu, att få bukt med något så enkelt som vardagen, som förövrigt inte är så enkel för alla. Men, vi är där nu trots en hel del brister fortfarande! 

Älskar honon något oändligt <3 


Jag måste helatiden ha fokus, fokus på något som får mig att skingra och forma mina tankar, orutin gör både mig och Nova, förvirrade, otrygga, rastlösa, sura mm. 

Just nu, ligger all min fokus på barnen och kommande barn, det är där mina funderingar hamnar mest! 

Dock är en HÖGSTA prio för mig just nu att skaffa en whiteboard tavla där jag eller Robin ska skriva upp vecka för vecka vad som gäller, med allt från handling till läkarbesök, det är inget jag kan ha i huvudet och en kalender har jag kanske max 1 vecka sen glömmer jag bort att den ens blev köpt ;D 

Jag har missat och missar fortfarande så otroligt mycket viktiga saker i livet, tyvärr inte med mening.. 

Det är svårt för mig att förklara för mina vänner som jämt och ständigt blir irriterade över att jag inte svarar, glömmer ses, glömmer tider osv osv! Vilket i sin tur ger mig oro, då jag vet att jag gjort fel men inte kunde hjälpa det! Då blir jag också så otroligt besviken över mig själv och en hel dag kan vara deprimerande! 


Som tur är, har de flesta nuförtiden full förståelse!! 


Idag SKA jag mäta livmodertappen kl.15 inne på förlossningen för att se så den inte är mer påverkad, så det är där min fokus ligger för dagen, att inte glömma tiden! 

Om vi hinner, blir det faktiskt inhandling av påskpyssel!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards