Alla inlägg den 10 april 2015

Av Louise Maaninka - 10 april 2015 10:33

Håller ni inte med om att uppskattning är bland det bästa man kan få? 

Jag älskar när människor är vänliga mot varandra, när man hjälps åt, när man är glada och positiva utan massa jidder! Det värsta jag vet är allt rundgångs-snack, det kan snackas från höger och vänster där alla möjliga människor blandar in sina egna uppfattningar med andras snack så som de själva uppfattar de dem precis fick höra vilket alltid slutar i rent och skärt bullshit där inte ens en tiondel är ett sant ord! 


Våra barn är väldigt duktiga, faktiskt, på att visa uppskattning mot oss och mot andra! 

Och även vi vuxna visar både dem och varandra mycket uppskattning som dem sedan tar efter. Jag blir så glad i hjärtat när Nova säger ex. "Åh mamma, du är så snäll, tack så mycket", "guuud vad du är snäll", "världens bästa mamma" , "du vet att jag älskar dig mest i världen" osv osv .. Det är det bästa som finns! Hela min själ bara njuter och man känner sig både glad och uppskattad. 


Min älskade make är även han vääääldigt duktig på att visa uppskattning, med fina ord varje dag, små som stora betydelsefulla gester osv! Man känner sig verkligen älskad från topp till tå vilket även gör att man älskar mer, även har energi att ge andra kärlek och glädje! 

Lever man ett negativt liv blir både en själv och i princip allt i ens liv negativt, man ser ofta ner på saker och på andra människor. Jag har själv levt och varit sån i ett par år, vilket helvete det är! 

När man bara ser svart och alla andra är idioter förutom en själv. Det är alla andras fel att man mår skit och ingen gör någonting rätt! 

Det var verkligen en befrielse att frias från det, när man inte längre ser demonen i det mesta utan fokuserar på allt som får en att må bra istället. 

Man tror inte det fungerar med positiv inställning, men jo, det är precis vad det gör! I början känns det som ett "falsk spel" men efter man börjar lägga om hela sitt tankesätt så finns det inget mer naturligt än att fokusera på allt som gör en glad. 


Det smittar även av sig på barnen och man har mestadels glada, lyckliga barn! <3 





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards